Algemene voorwaarden
Algemene Voorwaarden Flowermoon
E-mail: info@flowermoon.nl
Website: www.flowermoon.nl
​
Inhoudsopgave​
​
Artikel 1 - Definities
​
In deze voorwaarden wordt verstaan onder:
​
1. Flowermoon: wordt geduid als de ondernemer, gevestigd in Heerlen, ingeschreven bij de Kamer van Koophandel onder kvk nummer 83560971.
2. Klant: de wederpartij die afneemt van Flowermoon, dit betreft zowel particuliere klanten als zakelijke klanten.
3. Partijen: de ondernemer en de klant samen.
4. Producten: fysieke/materiële zaken en gepersonaliseerde items
5. Diensten: op maat gemaakte (digitale) adviezen
6. Evenementen en sessies: aanbod dat plaatsvindt op een vooraf vastgestelde datum en tijd
​​
Artikel 2 - Identiteit van de ondernemer
​
Naam ondernemer: Flowermoon
Vestigingsadres: De Thun 33, 6419XL Heerlen
Bezoekadres: De Dauts, Dautzenbergstraat 38, 6411 LC Heerlen
Telefoonnummer: 0652394436
E-mailadres: info@flowermoon.nl
KvK-nummer: 83560971
Btw-identificatienummer: NL003839340B32
​
​
Artikel 3 - Toepasselijkheid
-
Deze voorwaarden zijn van toepassing op alle offertes, aanbiedingen, werkzaamheden, bestellingen, overeenkomsten en leveringen van diensten of producten door of namens Flowermoon.
-
De partijen kunnen alleen afwijken van deze voorwaarden als dat schriftelijk is afgesproken.
-
De partijen sluiten de toepasselijkheid van de algemene voorwaarden van de klant of van anderen uitdrukkelijk uit.
​
Artikel 4 - Aanbiedingen en offertes
-
Aanbiedingen en offertes van Flowermoon zijn vrijblijvend, tenzij daarin uitdrukkelijk anders vermeld.
-
Een aanbod of offerte is maximaal 3 maanden geldig, tenzij er een andere termijn in het aanbod of de offerte staat.
-
Aanvaardt de klant een aanbod of offerte niet binnen de geldende termijn, dan vervalt het aanbod of de offerte.
-
Aanbiedingen en offertes gelden niet voor nabestellingen, tenzij Flowermoon en de klant dit schriftelijk afspreken.
Artikel 5 - Aanvaarding
-
Bij aanvaarding van een vrijblijvende offerte of aanbieding, mag Flowermoon de offerte of het aanbod alsnog binnen 3 dagen na ontvangst van de aanvaarding intrekken, zonder dat de klant hieraan enige rechten kan ontlenen.
-
Een opdrachtovereenkomst kan op twee manieren tot stand komen. Ofwel de klant aanvaardt schriftelijk/elektronisch een aanbod of offerte, waarna Flowermoon deze opdracht bevestigt. Ofwel de opdracht wordt vastgelegd door de klant doordat deze de dienst boekt en (aan)betaalt via de website www.flowermoon.nl.
Artikel 6 - Prijzen
-
Flowermoon hanteert prijzen in euro’s, inclusief btw en exclusief eventuele overige kosten zoals km-vergoeding, administratie- of verzendkosten, tenzij schriftelijk anders is afgesproken.
-
Flowermoon mag de prijzen van zijn diensten en producten op de website en in andere uitingen altijd wijzigen.
-
Flowermoon en de klant spreken voor een dienstverlening door Flowermoon een totaalbedrag als richtprijs af, tenzij schriftelijk anders is afgesproken.
Artikel 7 - Betalingen en betalingstermijn​
-
De klant moet een betaling achteraf binnen 14 dagen na facturering hebben voldaan, tenzij anders vermeld op de factuur.
-
De betalingstermijnen die Flowermoon hanteert, zijn fatale betalingstermijnen. Dat betekent dat indien de klant het afgesproken bedrag niet uiterlijk op de laatste dag van de betalingstermijn heeft betaald, hij automatisch in verzuim en in gebreke is, zonder dat Flowermoon aan de klant een aanmaning hoeft te sturen of in gebreke hoeft te stellen.
-
Flowermoon mag een levering afhankelijk stellen van onmiddellijke betaling dan wel een zekerheidstelling eisen voor het totale bedrag van de diensten of producten.
​​
Artikel 8 - Herroepingsrecht
​
Het herroepingsrecht is van toepassing op producten en diensten zoals gedefinieerd in artikel 1 - definities.
Producten
​
-
Een klant mag een online aankoop van een product binnen 14 dagen na aankoop zonder opgave van reden ongedaan maken. Dit herroepingsrecht geldt niet wanneer:
-
het product is gebruikt
-
het een gepersonaliseerd product is dat speciaal voor de klant op maat is gemaakt of aangepast
-
de consument heeft afgezien van zijn herroepingsrecht
-
De bedenktijd van 14 dagen in lid 1, begint:
-
op de dag nadat de klant het laatste product of onderdeel heeft ontvangen van 1 bestelling
-
-
De consument kan gebruik maken van zijn bedenktijd door een mail met dat onderwerp te sturen naar info@flowermoon.nl.
-
De klant is verplicht om het product binnen 14 dagen na het kenbaar maken van zijn herroepingsrecht te retourneren aan Flowermoon, bij gebreke waarvan zijn herroepingsrecht komt te vervallen.
Diensten
​
-
Indien partijen besluiten met elkaar samen te werken, en het aanbod wordt aanvaard, heeft de klant na bevestiging van Flowermoon een bedenktijd van 3 kalenderdagen om van de overeenkomst af te zien.
-
Indien de klant niet afziet van de overeenkomst binnen de aangegeven 3 kalenderdagen, of al gebruik wenst te maken van de diensten van dienstverlener, ontstaat direct een betalingsverplichting voor de gehele dienst.
Artikel 9 - Annuleringsbeleid
​
Het annuleringsbeleid is van toepassing op evenementen en sessies zoals gedefinieerd in artikel 1 - definities.
-
Annulering van een aanmelding dient per mail of telefonisch te geschieden;
-
Voor annuleren van evenementen en sessies geldt: bij annulering binnen 48 uur voor aanvang van het evenement of de sessie wordt 100% van het totale factuurbedrag in rekening gebracht.
Artikel 10 - Vergoeding van bezorgkosten
-
Wanneer de consument de volledige bestelling retourneert, op tijd zijn aankoop heeft herroepen en op tijd de volledige bestelling naar Flowermoon heeft geretourneerd, dan zal Flowermoon het volledige orderbedrag inclusief eventuele door de consument betaalde verzendkosten binnen 14 dagen na ontvangst van de tijdig volledig geretourneerde bestelling aan de consument terugbetalen.
-
De kosten en het risico voor retourneren komen voor rekening van de klant.
​​
Artikel 11 - Intellectueel eigendom
​
-
Flowermoon behoudt alle intellectuele eigendomsrechten op alle ontwerpen, tekeningen, geschriften, dragers met gegevens of andere informatie, offertes, afbeeldingen, schetsen, modellen en maquettes, tenzij anders is afgesproken.
-
De klant mag de intellectuele eigendomsrechten in lid 1 niet zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van Flowermoon aan anderen tonen, ter beschikking stellen of op een andere manier gebruiken.
​
Artikel 12 - Levering
-
Levering vindt plaats zolang de voorraad strekt.
-
Afhalen vindt plaats bij het bezoekadres, tenzij anders wordt afgesproken.
-
Levering van online bestelde producten vindt plaats op het door de klant aangegeven adres.
-
Wanneer de klant de afgesproken bedragen niet of niet op tijd betaalt, mag Flowermoon zijn verplichtingen opschorten totdat de klant betaalt.
-
Bij te late betaling is er sprake van schuldeisersverzuim, waardoor de klant een verlate levering niet aan Flowermoon kan tegenwerpen.
Artikel 13 - Levertijd
-
De levertijden van Flowermoon zijn indicatief. Indien later wordt geleverd, kan de klant hieraan geen rechten ontlenen, tenzij schriftelijk anders wordt afgesproken.
-
De levertijd gaat in wanneer de door de klant voor akkoord getekende offerte aan Flowermoon door Flowermoon schriftelijk of elektronisch is bevestigd aan de Klant.
-
De klant krijgt geen schadevergoeding en mag de overeenkomst niet ongedaan maken wanneer Flowermoon later levert dan is afgesproken. De klant mag de overeenkomst wel ongedaan maken wanneer dat schriftelijk is afgesproken of wanneer Flowermoon niet binnen 14 dagen kan leveren, na daartoe schriftelijk te zijn aangemaand of de klant en Flowermoon iets anders hebben afgesproken.
Artikel 14 - Feitelijke levering
-
De klant moet ervoor zorgen dat de feitelijke levering van zijn bestelde producten op tijd kan plaatsvinden.
Artikel 15 - Transportkosten
-
De Klant betaalt de kosten voor transport, tenzij de klant en Flowermoon schriftelijk iets anders hebben afgesproken.
Artikel 16 - Verpakking en verzending
-
Wanneer de verpakking van een geleverd product geopend of beschadigd is, dan moet de klant hiervan door de vervoerder een aantekening op laten maken voordat hij het product in ontvangst neemt. Doet de klant dit niet, dan kan hij Flowermoon niet aansprakelijk stellen voor eventuele schade.
-
Wanneer de klant zelf het transport van een product regelt, moet hij eventuele zichtbare beschadigingen aan producten of de verpakking voorafgaand aan het vervoer melden aan Flowermoon. Doet de klant dit niet, dan kan hij Flowermoon niet aansprakelijk stellen voor eventuele schade.
Artikel `17 - Garantie
-
Wanneer de klant en Flowermoon een overeenkomst met een dienstverlenend karakter zijn aangegaan, bevat deze voor Flowermoon enkel een inspanningsverplichting en dus geen resultaatsverplichting.
-
De garantie op producten geldt alleen voor defecten die zijn veroorzaakt door een ondeugdelijke fabricage of constructie of ondeugdelijk materiaal.
-
De garantie geldt niet:
- in het geval van normale slijtage
- voor schade ontstaan door ongevallen
- voor schade ontstaan door aangebrachte wijzigingen aan het product
- voor schade door nalatigheid of ondeskundig gebruik door de Klant
- wanneer de oorzaak van het defect niet duidelijk kan worden vastgesteld -
Het risico van verlies, beschadiging of diefstal van de producten die Flowermoon levert, gaat over op de klant zodra deze juridisch of feitelijk worden geleverd, althans in de macht van de klant komen of van een derde die het product voor de klant in ontvangst neemt.
Artikel 18 - Ruilen
-
De Klant mag een gekocht artikel ruilen. Hierbij gelden de volgende voorwaarden:
-
ruilen vindt plaats binnen 14 dagen na aankoop waarbij de klant de originele factuur kan laten zien
-
het product wordt teruggebracht in de originele verpakking
-
het product is nog niet gebruikt
-
Afgeprijsde artikelen, gepersonaliseerde artikelen zoals de Nine Star Ki box of speciaal voor de klant aangepaste artikelen kunnen niet worden geruild.
​
Artikel 19 - Uitvoering van de overeenkomst
-
Flowermoon voert de overeenkomst naar beste inzicht en vermogen en volgens de eisen van goed vakmanschap uit.
-
Dienstverlener behoudt te allen tijde het recht om de opdracht op voorhand te weigeren.
-
Beide partijen zijn te allen tijde gehouden hun afspraken na te komen en een veilige omgeving te creëren.
Artikel 20 - Informatieverstrekking door de Klant
-
De klant stelt alle informatie, gegevens en bescheiden die relevant zijn voor de correcte uitvoering van de overeenkomst tijdig en in gewenste vorm en op gewenste wijze beschikbaar aan Flowermoon.
-
De klant staat in voor de juistheid en volledigheid van de ter beschikking gestelde informatie, gegevens en bescheiden, ook indien deze van derden afkomstig zijn, voor zover uit de aard van de overeenkomst niet anders voortvloeit.
-
Stelt de Klant niet, niet tijdig of niet behoorlijk de door Flowermoon redelijkerwijs verlangde informatie, gegevens of bescheiden beschikbaar en loopt de uitvoering van de overeenkomst hierdoor vertraging op, dan komen de daaruit voortvloeiende extra kosten en extra uren voor rekening van de Klant.
Artikel 21 - Klachten
Het kan voorkomen dat een klant niet tevreden is over een product, dienst of evenement. In dat geval kan de klant een klacht indienen bij Flowermoon via info@flowermoon.nl. Flowermoon behandelt deze klachten vertrouwelijk en zal op zoek gaan naar een waar mogelijk passende oplossing. De volgende voorwaarden zijn daarop van toepassing:
-
De klant moet een door Flowermoon geleverd product of verleende dienst zo snel mogelijk onderzoeken op eventuele tekortkomingen.
-
Beantwoordt een geleverd product of verleende dienst niet aan dat wat de Klant redelijkerwijs mocht verwachten, dan moet de klant Flowermoon daarvan op de hoogte te stellen binnen 1 maand na het vaststellen van de tekortkoming.
-
De klant geeft daarbij een zo gedetailleerd mogelijke omschrijving van de tekortkoming, zodat Flowermoon hierop gepast kan reageren.
-
De klant moet aantonen dat de klacht betrekking heeft op een overeenkomst tussen de klanten Flowermoon.
-
Wanneer een klacht gaat over lopende werkzaamheden, dan kan de klant niet eisen dat Flowermoon andere werkzaamheden gaat verrichten dan is afgesproken.
Artikel 22 - Aansprakelijkheid Klant
-
Wanneer Flowermoon een overeenkomst aangaat met meerdere klanten, is ieder van hen hoofdelijk aansprakelijk voor het nakomen van de afspraken in die overeenkomst.
Artikel 23 - Aansprakelijkheid Flowermoon
-
Flowermoon is alleen aansprakelijk voor schade die de klant lijdt wanneer die schade is veroorzaakt door opzet of bewuste roekeloosheid.
-
Wanneer Flowermoon aansprakelijk is voor schade, dan geldt dat alleen voor directe schade die verband houdt met de uitvoering van een onderliggende overeenkomst.
-
Flowermoon is niet aansprakelijk voor indirecte schade, zoals gevolgschade, gederfde winst of schade aan derden.
-
Wanneer Flowermoon aansprakelijk is, is deze aansprakelijkheid beperkt tot het bedrag dat door een gesloten (beroeps)aansprakelijkheidsverzekering wordt uitbetaald. Is er geen verzekering gesloten of wordt geen schadebedrag uitgekeerd, dan is de aansprakelijkheid beperkt tot het (gedeelte van het) factuurbedrag waarop de aansprakelijkheid betrekking heeft.
-
Alle afbeeldingen, foto’s, kleuren, tekeningen, omschrijvingen op de website of in een catalogus zijn slechts indicatief en kunnen niet leiden tot enige vergoeding, ontbinding of opschorting.
​
Artikel 24 - Vervaltermijn
-
Elk recht van de Klant op schadevergoeding van Flowermoon vervalt 12 maanden na de gebeurtenis waaruit de aansprakelijkheid direct of indirect voortvloeit. Hiermee wordt niet uitgesloten het bepaalde in artikel 6:89 BW.
Artikel 25 - Ontbinding
-
De klant mag de overeenkomst ongedaan maken wanneer Flowermoon toerekenbaar tekortschiet in de nakoming van zijn verplichtingen, tenzij deze tekortkoming de ontbinding niet rechtvaardigt vanwege haar bijzondere aard of geringe betekenis.
-
Is de nakoming van de verplichtingen door Flowermoon nog mogelijk, dan kan ontbinding pas plaatsvinden nadat Flowermoon in verzuim is.
-
Flowermoon mag de overeenkomst met de klant ongedaan maken, wanneer de klant zijn verplichtingen uit de overeenkomst niet volledig of niet tijdig nakomt, dan wel wanneer Flowermoon kennis heeft genomen van omstandigheden die hem goede grond geven om aan te nemen dat de Klant zijn verplichtingen niet zal nakomen.
Artikel 26 - Overmacht
-
In geval van overmacht is Flowermoon gerechtigd een overeenkomst te onderbreken, verplaatsen of annuleren. Van overmacht is onder meer sprake indien de uitvoering van de overeenkomst, al dan niet tijdelijk, wordt verhinderd door omstandigheden waar de ondernemer redelijkerwijs geen invloed op uit kan oefenen, zoals ziekte, ongeval of brand.
-
Wanneer zich een overmachtsituatie voordoet waardoor Flowermoon 1 of meer verplichtingen naar de klant niet kan nakomen, dan worden die verplichtingen opgeschort totdat Flowermoon kan nakomen.
-
Vanaf het moment dat een overmachtsituatie ten minste 30 kalenderdagen heeft geduurd, mogen zowel de klant als Flowermoon de overeenkomst schriftelijk in zijn geheel of deels ongedaan maken.
-
Flowermoon hoeft in een overmachtsituatie geen vergoeding aan de klant te betalen, ook niet wanneer Flowermoon hiervan voordeel heeft.
Artikel 38 - Wijziging algemene voorwaarden
-
Flowermoon mag deze algemene voorwaarden wijzigen.
-
Wijzigingen van ondergeschikt belang mag Flowermoon altijd doorvoeren.
-
Ingrijpende wijzigingen zal Flowermoon zoveel mogelijk vooraf met de Klant bespreken.
-
Een consument mag bij een ingrijpende wijziging van de algemene voorwaarden de onderliggende overeenkomst opzeggen.
Artikel 27 - Overgang van rechten
-
De Klant kan geen rechten uit een overeenkomst met Flowermoon aan anderen overdragen zonder schriftelijke toestemming van Flowermoon.
-
Deze bepaling geldt als een beding met goederenrechtelijke werking zoals in artikel 3:83 lid 2 BW.
Artikel 28 - Gevolgen nietigheid of vernietigbaarheid
-
Wanneer 1 of meerdere bepalingen van deze algemene voorwaarden nietig of vernietigbaar blijken, dan heeft dit geen invloed op de overige bepalingen van deze voorwaarden.
-
Een bepaling die nietig of vernietigbaar is, wordt in dat geval vervangen door een bepaling die het dichtst in de buurt komt van wat Flowermoon bij het opstellen van de voorwaarden op dat punt voor ogen had.
Artikel 29 - Toepasselijk recht en bevoegde rechter
-
Op deze algemene voorwaarden en iedere onderliggende overeenkomst tussen de klant en Flowermoon is Nederlands recht van toepassing.
-
De rechter in het arrondissement van de vestigingsplaats van Flowermoon is exclusief bevoegd om kennis te nemen van eventuele geschillen tussen de Klant en Flowermoon, tenzij de wet iets anders bepaalt.
Opgesteld op 10 juli 2024.